Navigatie

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Pakketten worden over het algemeen binnen 1 á 2 dagen verzonden. Je ontvangt van ons een verzendbevestiging met track en tracecode  zodat je je pakket volgen.
Is iets niet meer op voorraad en duurt het daardoor langer dat je je bestelling kunt verwachten dan krijg je altijd zo snel mogelijk bericht.

Meubels kunnen niet als pakket worden verzonden maar worden, meestal door een extern bezorgbedrijf, netjes op afspraak bij je thuisbezorgd als je een bezorging meebesteld met je meubels. Hou rekening met een bezorgperiode van ca. 2 tot 3 weken. 

Kan ik een meubel reserveren?

Helaas kunnen wij geen meubels voor langere tijd reserveren.  Wij krijgen hiervoor te veel verzoeken en het zou dan inhouden dat wanneer wij dat wel zouden doen een deel van ons assortiment niet beschikbaar is. Omdat wij een klein bedrijf zijn gaat dat helaas dus niet.

Uiteraard zullen wij je vragen over een meubel zo snel mogelijk beantwoorden. Lukt het niet om ons telefonisch te bereiken, stuur ons dan even een mailtje (info@rosarugosa.nl), over het algemeen gaat mailen het snelst en gemakkelijkst daarnaast kun je informatie  over bijvoorbeeld een bepaald meubel in dat geval nog eens goed nalezen.

Zijn jullie oude en antieke meubels wel van stevige en bruikbare kwaliteit?

Het spreekt voor zich dat oude en antieke meubels al een leven achter de rug hebben. Juist dat leven geeft oude en antieke meubels hun meerwaarde. Over het algemeen zijn oude en antieke Zweedse meubels van goede kwaliteit en met vakmanschap en liefde gemaakt, maar ze blijven natuurlijk oud en antiek, wat wil zeggen dat ze uiteraard gebruikssporen hebben. Wat de een als onoverkomelijk ervaart vindt de ander geen enkel probleem of juist mooi, smaak is iets persoonlijks waarover niet te twisten valt en daarnaast hebben verschillende mensen verschillende verwachtingspatronen.

Geven jullie garantie op jullie oude en antieke meubels?

Wij kunnen helaas geen garantie op oude en antieke meubels geven, niet omdat ze niet goed zijn, maar omdat oude en antieke meubels een lang leven achter de rug hebben waarvan wij het gebruik natuurlijk ook niet kunnen controleren en omdat smaken en eisen nou eenmaal verschillen is dit voor ons helaas onmogelijk. Je kunt uiteraard wel wanneer een in onze webwinkel gekocht meubel niet aan je verwachtingen voldoet dit binnen de gestelde termijn retourneren (meer hierover lees je in het onderstaande stukje "het retourneren van meubels")

Kan ik een meubel retourneren?

Natuurlijk kun je ook een meubel in onze webwinkel bestellen en hoewel de meeste van onze klanten net zo enthousiast zijn over de mooie oude meubels als wij kan het zijn dat een meubel toch niet aan je verwachtingen voldoet. In dat geval mag je het meubel binnen 14 dagen retourneren.  Stuur van te voren wel even een email (info@rosarugosa.nl), want wij accepteren geen onaangekondigde retourzendingen. Meer over retourneren vind je op de pagina Retourneren & Ruilen

Kan ik een meubel zelf bij jullie retourneren?

Helaas, wij zijn een webwinkel zonder bezoekadres, je kunt een meubel alleen retourneren via het bezorgbedrijf waarmee het ook bij je bezorgd is. Geef in een mailtje aan dat je een meuebl wilt reourneren, wij geven de afhaalopdracht dan door aan het bezorgbedrijf die maken vervolgens een afspraak met je om het meubel bij je af te halen. Zorg ook bij het afhalen voor een handje tilhulp. De kosten voor het ophalen en retourbrengen van een meubel liggen op ca. €120 per ophaalopdracht. de exacte kosten zijn afhankelijk van het specifieke meubel. Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourkosten, deze worden verrekend met het aankoopbedrag.

Geven jullie een houtwormvrij garantie?

Meubels uit Zweden zijn over het algemeen van zeer goede en stevige kwaliteit en hebben nagenoeg weinig tot geen schade gehad van houtworm. Dit komt mede door het klimaat in Zweden, de koude winters helpen goed bij de conservering van meubels. Kans op (kleine) houtwormschades is inherent aan alle oude meubels, Zweedse meubels hebben over het algemeen weinig schade, minder dan meubels uit warmere landen als Frankrijk bijvoorbeeld, maar dat betekent niet dat er nooit een houtwormgaatje te vinden zal zijn. Wij controleren alle meubels die bij ons binnenkomen, maar kunnen geen garantie geven dat al onze meubels 100% houtwormvrij zijn, dat kan geen enkele winkel of bedrijf die oude en antieke meubels verkoopt. Bij bouwmarkten zijn producten verkrijgbaar waar je meubels eenvoudig mee kunt behandelen.

Zijn alle meubels op de website beschikbaar?

Ja, in principe wel. Wij werken onze webwinkel dagelijks bij, dus een meubel wat je kunt bestellen is ook daadwerkelijk beschikbaar.
In uitzonderlijke situaties kan het net zijn dat een meubel niet meer beschikbaar is en de webwinkel net nog niet is bijgewerkt, maar die situatie komt zelden voor omdat we onze website altijd zo snel mogelijk bijwerken.

Hebben jullie een fysieke winkel?

Nee, Rosa Rugosa is een webwinkel zonder fysieke winkel. Maar in onze webwinkel proberen we onze artikelen zo duidelijk mogelijk te beschrijven en in beeld te brengen. Heb je nog vragen dan kun je ons natuurlijk altijd mailen (info@rosarugosa.nl) of grotere foto's van een meubel opvragen zodat je het gedetaileerd kunt bekijken.

Wat zijn de bezorgkosten van een meubel?

Je betaalt als bijdrage in de bezorgkosten van een meubel een bedrag van €69,- Dat bedrag is per bezorging, dus wanneer je bijvoorbeeld 2 meubels in een keer bestelt betaal je een keer €69,-  Dit geldt voor een aantal van maximaal 3 meubels ineens. Woon je in België (Vlaanderen) dan rekent de transporteur een meerprijs van €50,-  voor bezorging.

Ik woon op een verdieping, kan een meubel ook op een verdieping worden bezorgd?

De bezorgkosten die in rekening worden gebracht wanneer je een meubel bestelt zijn de kosten voor bezorging op een makkelijk te bereiken plaats op de begane grond. Woon je op een verdieping dan kan een meubel tegen een meerprijs op een verdieping worden bezorgd.  Voor die meerprijs wordt een meubel door twee personen op de desbetreffende verdieping bij je bezorgd. (via trap of lift)  Het meubel moet uiteraard wel door de trapdoorgang passen. Je kunt verdiepingskosten los bijbestellen op de pagina Bezorgen meubel

Kan ik een meubel zelf afhalen in jullie opslag?

Helaas, wij zijn een webwinkel en kiezen ervoor te werken als webwinkel zonder fysiek bezoekadres. Het is voor ons organisatorisch en logistiek gezien niet doenlijk om op afspraak klanten te ontvangen die een individueel meubel willen komen afhalen. Meubels worden netjes op afspraak door een professioneel bezorgbedrijf bij je thuisbezorgd binnen de bezorgtermijn van 2-3 weken.

Ik vind de bezorgkosten hoog, kan ik voor een lager bedrag laten bezorgen?

Nee, helaas, dat kan niet. Wij kiezen ervoor om te werken met professionele bezorgbedrijven die een meubel netjes op afspraak bij je thuisbezorgen. Zo weet jij dat je meubel netjes bij je wordt afgeleverd door een bedrijf die dat dagelijks doet en werkt met nette bezorgers.

Bezorgen brengt uiteraard kosten met zich mee, een meubel moet worden opgehaald uit onze opslag en wordt vervolgens, via de opslag van het betreffende bezorgbedrijf bij je thuisbezorgd, hiervoor is materiaal en personeel nodig en worden transportkosten gemaakt. Wij en het bezorgbedrijf doen ons best de kosten voor jou hierin zo laag mogelijk te houden, maar dat neemt niet weg dat het vervoeren van een meubel natuurlijk geld kost. Daarnaast is een meubel een groot artikel wat met zorg vervoerd moet worden, iets anders dan een pakketje wat je met een pakketbezorger laat bezorgen.

De daadwerkelijke bezorgkosten liggen over het algemeen hoger dan de bijdrage die wij in de webwinkel bij de aankoop van een meubel in rekening brengen, dus ook wij dragen bij aan de bezorging van jouw meubel. Helaas kunnen we mede daardoor niks aan de prijs doen omdat de kosten die wij aan het bezorgbedrijf betalen al hoger liggen dan de bijdrage die jij als klant doet. (jouw bijdrage is hierin €69,- voor een bezorging binnen Nederland, de kostprijs ligt voor ons op een bedrag wat ligt tussen de ca. €85 en €120 per bezorging)

Wanneer je een meubel zelf zou moeten ophalen kost dat natuurlijk ook geld, denk aan benzinekosten, te rijden kilometers en de kosten van eventuele huur van een bus of aanhanger, daarnaast kost ophalen natuurlijk tijd.

Omdat de meeste mensen (90%-95% gemiddeld) de afgelopen 10 jaar van Rosa's bestaan kozen voor bezorging hebben wij er als webwinkel voor gekozen om alleen nog op die manier te werken, je kunt helaas dus geen meubels afhalen in onze opslag, dat is voor ons logistiek en organisatorisch helaas niet mogelijk en zoals aangegeven, een grote meerderheid van onze klanten kiest sowieso al voor bezorgen, vandaar dat wij een afhaaloptie hebben moeten laten vervallen.

Kan ik een meubel inruilen of aan jullie (terug)verkopen

Omdat wij hier regelmatig vragen over krijgen willen wij ook hier op deze pagina even aandacht aan besteden ookal is dat bij de meeste mensen niet direct iets waar iemand aan denkt bij een winkel. 

Wij hebben onze vaste inkoopadressen in Zweden, deze hebben we door de jaren heen gevonden en dat is waar wij inkopen. Wij kopen helaas niet in bij particulieren in Nederland en je kunt bij ons ook geen meubel in- of omruilen helaas, voor de verkoop van een meubel wat jij niet meer wilt hebben zijn andere verkoopkanalen. 

Ook kopen wij helaas geen meubels terug die eerder/ vroeger bij ons gekocht zijn, wij zijn een winkel en dat is voor ons zowel logistiek als inkoopmatig gezien niet doenlijk.

 

© 2008 - 2018 Rosa Rugosa | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.